Sisäasiainministeri
Orpo totesi Yleisradion haastattelussa,
että EU-komissio aikoo siirtää Välimeren yli tulevia
turvapaikanhakijoita tasaisesti ympäri Unionia. Tavallisesti tämä
vaatisi kaikkien jäsenmaiden hyväksynnän, mutta komissio aikoo
vedota siihen, että käynnissä on hätätila, jolloin hyväksymiseen
riittää määräenemmistö. Orvon mukaan ”näyttää siltä, että
määräenemmistö Euroopassa on tämän velvoittamisen takana”.
Suomi vastustaa pakollista turvapaikanhakijoiden taakanjakoa (sitä
sanaa siitä tosiaan käytetään), mutta ministeri Orpo toteaa
haastattelussa, että ”saattaa olla, että riippumatta meidän
kannastamme tämä velvoite tulee”.
Unionin taakanjakomekanismi olisi välittömästi luultavasti vain pieni muutos
nykytilaan. Ensimmäisellä kaksivuotiskaudella Suomen tulisi ottaa
noin 800 turvapaikanhakijaa ja noin 300 pakolaista. On ollut puhetta,
että Suomi leikkaisi vastaavasti pakolaiskiintiötään, jolloin
Suomen maahanmuuton määrä ei lisääntyisi. Kuitenkin se, että suunnitelman
ensimmäinen kausi kestää kaksi vuotta eikä Suomen kannalla ole
asiassa merkitystä, osoittaa, että järjestelmä on tarkoitettu
pysyväksi. Se siirtää päätösvallan Suomen
maahanmuuttopolitiikasta Brysseliin. Sen jälkeen suomalaiset eivät
voi enää vaikuttaa siihen, millainen maa Suomi tulevaisuudessa on.
Suomen
hallitus ja siis myös eduskunta vastustavat komission esittämää
taakanjakomekanismia. Sitä vastustaa myös Suomen kansa (60
prosenttia vastustaa, 31 prosenttia kannattaa, HS 14.6.2015 s. A16).
Tämän näkemyksen mukaisesti suomalaiset valitsivat itselleen
kansanedustajat, jotka eivät taakanjakoa kannata, ja tätä
heijastaen Suomeen on muodostettu hallitus, joka myös vastustaa
sitä.
Europarlamentilla
ei ole tässä asiassa toimivaltaa, joten europarlamenttivaalien
tuloksilla ei ole väliä. Jos komissio vetoaa hätätilaan, myöskään
Suomen hallituksen, ministerien ja eduskunnan tahdolla ei ole väliä.
Asia päätetään Brysselistä riippumatta siitä, mitä mieltä
Suomen kansa, Suomen valtio ja kaikki Suomen valtiolliset instanssit
ovat. Suomi on alistettu ja lyöty. Poliitikot eivät voi tehdä
asialle mitään.
Olen
tähän asti pitänyt äänestyspäätöstä tehdessäni
tärkeysjärjestyksessä seuraavia kriteereitä:
- Maailman vakavin ongelma on liikakansoitus. Maapallon väkiluku on saatava laskemaan.
- Vallalla oleva talousjärjestelmä on itsetuhoinen. On siirryttävä teollisuusyhteiskunnasta maatalousyhteiskuntaan.
- Ekokatastrofi aiheuttaa laajaa tuhoa, joka ei ole enää vältettävissä. Tässä tilanteessa on yritettävä pelastaa, mitä pelastettavissa on. Suomen on pysyttävä mahdollisimman erillään maailman ongelmista.
Kohtia
yksi ja kaksi ei ole mahdollista edistää äänestämällä. Olen
turvautunut siihen, että kohtaan kolme liittyy kuitenkin sellaista
tervettä kansallista itsekkyyttä, että sen ajaminen on
mahdollista. Olen äänestänyt perussuomalaisia, koska siten on
mahdollista estää Suomea menemästä mukaan ehkä ainakin kaikista
pahimpiin Unionin hullutuksiin. Ennen kaikkea puolue vastustaa
humanitaarista maahanmuuttoa. Massasiirtolaisuus kehitysmaista
Eurooppaan kytkee Euroopan lopullisesti pahenevan väestökriisin
kanssa kamppailevien kehitysmaiden kohtaloon. Jos Afrikka ja Lähi-itä
romahtavat, meidän eurooppalaisten velvollisuus jälkipolviamme ja
ihmiskuntaa kohtaan on, että emme anna Euroopan romahtaa niiden
mukana.
Jos
komissio toimii kuten se Orvon mukaan näyttäisi toimivan,
kohtaa kolmekaan ei ole enää mahdollista edistää äänestämällä.
Kansan tahdolla, vaaleilla ja parlamentaarisesti toimineella,
maltillisella maahanmuuttokritiikillä ei ole enää mitään arvoa.
Äänestämisestä tulee turhaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti